Wybierz datę i sprawdź wydarzenia na dany dzień

Joga śmiechu

Śmiech jest przyczyną, a poczucie humoru – skutkiem. Zrelaksuj się podczas ćwiczeń jogi śmiechu.

Joga śmiechu

Zajęcia nie polegają na rozśmieszaniu uczestników, ale na pomaganiu w rozwinięciu poczucia humoru poprzez praktykowanie śmiechu. Na początek aktywność fizyczna, od łagodniej rozgrzewki zawierającej rozciąganie, skandowanie po klaskanie i ruchy ciałem. Ćwiczenia te przełamują wszelkie bariery i uwalniają dziecięcego ducha zabawy. Ćwiczenia oddechowe przygotowują płuca do śmiechu (który zostaje sprowokowany przez ćwiczenia wywołujące śmiech), a składają się z technik odgrywania ról i naśladowania połączonych z zabawą. Metody te, wraz z silną dynamiką społeczną grupy, powodują przedłużony, beztroski i bezwarunkowy śmiech. Ćwiczenia śmiechowe przeplatane są ćwiczeniami oddechowymi. Zajęcia jogi śmiechu można zakończyć medytacją śmiechu – sesją luźnego śmiechu, pozwalającą by naturalny śmiech wydobył się z uczestników jak woda z fontanny, co daje duże poczucie ulgi emocjonalnej, lub relaksacją dającą wyciszenie i uspokojenie, niezbędne po wcześniejszym rozbudzeniu. 

TERESA SZCZEPANIAK - trener rozwoju osobistego, jogi śmiechu i doradca profilaktyki zdrowia. Moje atuty i znaki rozpoznawcze to: (u)śmiech, radość, wielki optymizm i moc energii. Wykorzystując ten potencjał dla dobra innych, utworzyłam Kaliski Klub Jogi Śmiechu. Zapraszam do klubu i wspólnego śmiania się w celu przełamania stereotypu Polaka jako ciągle narzekającego smutasa. Moją wiedzą i doświadczeniem oraz wsparciem osób, które chcą się wspólnie śmiać, będziemy zmieniać nasze nastawienie do życia wzmacniając uśmiech, radość i optymizm.