Wybierz datę i sprawdź wydarzenia na dany dzień

TEMPLE OF SILENCE

12.TEMPLE OF SILENCE -międzynarodowe spotkanie muzyków, uprawiających muzykę elektroniczną, ambient, industrial.

TEMPLE OF SILENCE

W dwunastej edycji TEMPLE OF SILENCE usłyszeć będziemożna: TER, ANEMONE TUBE, TOMASZ MREŃCA, HOLOTROP, kIRk, Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l, MOTHERTAPE, KENTIN JIVEK, MOLJEBKA PVLSE, MOAN.

Wstęp wolny.

Bezpłatne zaproszenia do odbioru w Forum Synagoga. Ilość miejsc ograniczona.

TER

TER to jedna z niewielu polskich artystek grających na żywo na syntezatorach modularnych. Występowała m.in. w zespole Brasil and the Gallowbrothers Band, a jej solowy debiut „Fingerprints” spotkał się z ciepłym przyjęciem nie tylko w Polsce. Występowała na prestiżowych imprezach w kraju i za granicą, m.in. na festiwalach Unsound, Tauron Nowa Muzyka czy Open Source Art. Stale współpracuje z Mirtem, najświeższym owocem tej kooperacji jest płyta „Bacchus, where are you?” wydana we wrześniu przez Monotype Records. 20 listopada ukazał się najnowszy solowy album artystki zatytułowany „Remains”, wydany przez oficynę Jasień, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę i słuchaczy. 

Drugi album Magdy TER powstawał na przestrzeni ostaniach dwóch lat, w międzyczasie ewoluując od albumu opartego na samplach i sztywno wiążących całość sekwencjach, ku bardziej swobodnej formie dzięki wyimprowizowanym na modularze śladom. "Remains" to kompromis pomiędzy statyczną, eksperymentalną muzyką tła a kojącymi mignięciami techno i oszczędnymi samplami gongów i dzwonków. W efekcie całość nabiera kontemplacyjnych barw, chociaż skrytych za powłoką pozornie niezaangażowanych dźwięków. Z tego względu muzyki TER nie sposób zamknąć w jednej klimatycznej szufladzie. "Remains" pozostawia słuchaczowi ogrom miejsca na własne odczucia i interpretacje poszczególnych sekwencji, raz podrzucając mgliste wskazówki by za chwilę zmylić trop. Tym samym mamy do czynienia z jednym z bardziej intrygujących elektronicznych polskich wydawnictw ostatnich lat.

www.facebook.com/remainsofter

www.t-e-r.bandcamp.com

ANEMONE TUBE

Anemone Tube zostało założone w 1996 roku w południowych Niemczech. Od roku 2010 zlokalizowani są w Berlinie. Prace audio Anemone Tube są unikatowym połączeniem dark ambient, noise, industrial oraz sound-art z silnym wpływem psychogenic. Użycie nieustannie przenoszonych i zmieniających się dźwięków i nastrojów jest prawdopodobnie najbardziej intrygującą kwestią kreacji dźwiękowych Anemone Tube. Od roku 2007 Anemone Tube pracuje nad "Suicide Series. Nagrania terenowe nagrane w Chinach i Japonii zbudowały podstawę koncepcyjną baze. W sposób poetycki Anemone Tube łączy realizm analityczny fenomenalnego świata z psychologią buddyjską oraz retoryką nihilistyczną zainspirowaną przez Pier Paolo Pasolini, H.P. Lovecraft, J.G. Ballard and Hayao Miyazaki. 

Notatka prasowa "Golden Temple":

Trzeci album "Suiside Series" zespołu Anemone Tube to wciągający industrialny album oraz jak dotychczas najbardziej ambitna i kompleksowa praca, długoterminowy projekt, nie krótszy niż 6 lat, dążący do niezwykle wyrafinowanego podejścia przepełnionego nawiązaniami międzykulturowymi oraz historycznymi. Muzyczny krajobraz, "Golden Temple" jest jednocześnie idealnie realny, jak i magiczny, archaiczny, mityczny oraz idealnie doczesny. Piękno i zło, bezczeszczenie oraz chaos, apokalipsa i nadzieja - Anemone Tube docenia i obserwuje przeciwstawne siły życia. Skomponowane z surowo miejskich nagrań zebranych w Japonii i Chinach, połączone z warstwami przeszywającego sprzężenia zwrotnego oraz złowrogich, unoszących się melodii "Golden Temple" konfrontuje Cię z wszechogarniającą atmosferą, zasmucającej ciemności oraz znakomitej szorstkości, zgłębiając możliwości gatunku.

Golden Temple” live set:

Kreowana poprzez rytuały buddyjskie, przedmioty liturgiczne ( figurki, świece, kadzidło) ,wysoce estetyczne projekcje wideo oraz przepełnione symboliką malowidła starych mistrzów (mitologia grecka, Stary i Nowy Testament, Buddyzm) a także współczesne fotografie, religijna atmosfera, oferuje pasjonujący, inspirujący oraz kompleksowy pomysł, który nie tylko prowokuje duchowe pytania, jak żyjemy i dlaczego, ale przede wszystkim fascynuje widownię na poziomie czysto emocjonalnym i duchowym.

http://anemonetube.de/

https://epicureanescapism.bandcamp.com/

https://www.discogs.com/artist/27006-Anemone-Tube

TOMASZ MREŃCA 

Tomasz Mreńca urodził się w 1986 roku w Poznaniu. Skrzypek, kompozytor, producent muzyczny. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Twórca projektów indywidualnych i zbiorowych. Autor muzyki do spektakli teatralnych, instalacji artystycznych. Tworzy przestrzenną muzykę elektroniczno-akustyczną na pograniczu gatunków, balansując między ambientem, muzyką eksperymentalną. Preparuje nagrane dźwięki tworząc wyjątkowy klimat oparty na barwach syntezatorów analogowych, skrzypiec i nagraniach terenowych.

Jest autorem dwóch solowych albumów, wydanego w lutym 2018 roku „Peak” (Nowe Nagrania) oraz opublikowanego w 2016 debiutanckiego „Land” (For Tune). Oba wydawnictwa zostały bardzo ciepło przyjęte przez słuchaczy i krytyków branży muzycznej.

Ponadto Mreńca razem z Tomaszem Bednarczykiem jest współautorem projektu Venter, pod szyldem którego ukazały się płyty „Venter LP” (Sensefloor, 2015) oraz „Lost EP” (Catch Recordings, 2015). Warto dodać, że Tomasz jest członkiem międzynarodowego kolektywu The Frozen Vaults, z którym miał okazję komponować materiał dla paryskiej wytwórni Voxxov Records. Współpracował z Bartoszem Dziadoszem, z którym nagrał album „Black Lake” (Requiem Records) oraz był odpowiedzialny za skomponowanie i nagranie partii smyczkowych na płycie Baascha – Grizzly Bear With A Million Eyes (NextPop).

https://www.facebook.com/mrenca/

http://mrenca.com/

https://soundcloud.com/tomaszmrenca

Holotrop

Holotrop to rytualny psychodeliczny projekt pochodzący z Berlina. Założony wiosną 2013 roku przez Toni Burner.

Głównym celem Holotrop jest doprowadzenie do wizji z odmiennymi stanami świadomości poprzez dźwięk i muzykę.

Dzięki unikalnej kombinacji instrumentów elektronicznych i akustycznych Holotrop poszukuje granice między rzeczywistością a snem, myślenie i odczuwanie, ekstazy i medytacji.

Nazwa Holotrop znaczy "Koncentracja na wszystkich rzeczach" i po raz pierwszy została użyta przez czeskiego psychologa Stanislav Grof, który opracował metodę oddechową o tej samej nazwie.

http://www.holotrop.net/

https://holotrop.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/holotropmusic/

kIRk

kIRk to pionierzy polskiej poszukującej elektroniki, działający na rynku od ok 2001 roku. O progresywnym myśleniu i rewolucyjnym podejściu międzymiastowego składu w ciepłych słowach wypowiadali się między innymi lider Swans - Michael Gira, pionier future-jazzowej trąbki Nils Peter Molvaer i matka chrzestna nowych brzmień Mary Anne Hobbs. Zespół gościł na opiniotwórczym brytyjskim portalu muzycznym The Quietus, w legendarnym, berlińskim klubie

Tresor, a także na scenach takich festiwali jak OFF, Open'er czy Satta Outside. 

Uznany za jednych z polskich muzycznych towarów eksportowych przez Gazetę Wyborczą a także Culture.pl, chwalony na łamach Guardiana i Mixmaga.

https://ichdzikieserca.bandcamp.com

https://soundcloud.com/kaisersozefoundation/kirk-rekonesans

Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l 

Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l to nowa nazwa dla muzyki dark drone autorstwa Cathala Rodgersa (Wreck of the Hesperus, Wereju, Spermicidal, Crypticum, Existentiell). Opierając się na swoich wcześniejszych dokonaniach pod szyldem Wereju, Ɛɡzɪˈstɛnʃ(ə)l kontynuuje dźwiękowe eksploracje dysonansu poznawczego naszego współczesnego świata.

"Nowy set pejzaży dźwiękowych Cathala Rogersa wzbiera niczym wredna orkiestra, która ledwo cookiełznuje swój gniew – ale jednak okiełznuje, co stanowi jej finezję. Z dużym bagażem głośniejszych prac jako Wereju, Rodgers dalej bada graniczny świat snów, niepoznania, przesunięć, zapomnienia i końców.

Jego przerażająca wizja tak naprawdę tyczy się tego świata, oglądanego z perspektywy różnych przepaści – tych geograficznych i tych duchowych. Ścieżka, którą wybiera – a być może na którą został wepchnięty – sprawia, że jego partie gitarowe nie mają innego wyjścia jak tylko nieść brzemię cherlactwa.

To melancholia bez bycia ckliwym czy sentymentalnym; ponuro rzeczywista, bez nieuprzejmości i nieuzasadnionych pretensji. To dźwięk kogoś, kto próbuje przerobić trudne kwestie dotyczące czasu, starzenia się i śmiertelności, ale też poważnego podejścia do samego tego tytanicznego zadania. Tak dla jasności – mowa tu o warstwach zapętlonych, tętniących i z syntezowanych dronów, mocno napiętych metalicznych pulsach, starannie nagranych i elegancko zbalansowanych. Sedno sprawy jest przedstawione elokwentnie i przekonująco."

https://cathalrodgers.bandcamp.com/

Kentin Jivek

Kentin Jivek to autor, kompozytor i performer z katalogiem ponad piętnastu albumów wydanych na przestrzeni ostatnich ośmiu lat. Współpracował z różnymi muzykami z całego świata (m.in. Arash Akbari, The Hare and The Moon, Miro Snejdr).

Jego styl to przekrój psychodelizmu lat 70tych, a ton jego głosu i teksty przywołują skojarzenia z Can, Dead Can Dance czy Stars Of The Lid. Mówi biegle trzema językami i jest multiinstrumentalistą. 

https://kentinjivek.bandcamp.com

www.kentinjivek.com

https://soundcloud.com/kentin-jivek

Mothertape

Mothertape to kołobrzeski duet tworzony przez Marka Kasprzaka (Passive Status) i Maćka Jaciuka (SqrtSigil).Ich muzykę można określić jako eksperymentalną post-dubowo-ambientową elektronikę okraszoną elementami akustycznymi.

Zadebiutowali w marcu 2014 roku wydając epkę „Mothertape” dla kanadyjskiego labelu D.M.T Records. We wrześniu 2015, kołobrzeski label Plaża Zachodnia wydał ich płytę zatytułowaną „Problems with talking to Aliens”, która doczekała się wielu pochlebnych recenzji.

Kilka utworów duetu zagościło na różnych składankach, m.in. na R A D I O N O I S E S [ANG CD01] wydanej przez label Antenna Non Grata.

W lipcu 2018 ukazała się ich kolejna płyta „Unexplained Mind Bruises”, którą wydała wytwórnia Zoharum.

Ich muzyka to opowieść o przestrajaniu percepcji, otwieraniu portali prowadzących do psychomagicznych zakamarków, magiczny ambient, okultystyczne reminiscencje i wgląd w najgłębsze pokłady ludzkiego osamotnienia.

Duet eksperymentuje na styku kilku rodzajów sztuki: muzyki, grafiki oraz filmu.

http://www.alchembria.pl/mothertape-unexplained-mind-bruises-order-p-3340.html

https://mothertape.bandcamp.com

https://dmtrecords.bandcamp.com/album/mothertape

MOLJEBKA PVLSE

Moljebka Pvlse to eksperymentalna grupa muzyczna z Sztokholmu. Grupa pracuje z instrumentami elektronicznymi i akustycznymi, używając również field recordings i dźwięków odnalezionych. Ich muzyka jest zwykle mroczna i nawiedzająca, składa się z minimalnych pejzaży dźwiękowych skonstruowanych przy pomocy kolejnych warstw dronów. Czasami można też usłyszeć w tym szczyptę noise’u, a nawet i popu.

Na przestrzeni lat Moljebka Pvlse wypuścili ponad tuzin albumów długogrających w wielu różnych wytwórniach, m. in. Drone Records, Reverse Alignment, Taâlem, Greytone, Some

Place Else, Gears of Sand, Fifth Week Records, Mystery Sea, Cold Meat Industry, Fin De Siècle Media czy Isoramara.

Występy live mają dla grupy duże znaczenie, i do dziś Moljebka Pvlse występowali na żywo w Kanadzie, Finlandii, Francji, Niemczech, Izraelu, Holandii, Polsce, Słowenii, Szwecji, na Ukrainie i w Stanach Zjednoczonych.

https://www.facebook.com/Moljebka.Pvlse/

https://isoramara.com/

http://www.moljebka.com/

MOAN

MOAN to nieustanne muzyczne poszukiwanie. Autorem projektu jest Rafał Sądej – artysta pochodzący z Siemianowic Śląskich, obecnie mieszkający w Londynie. Świat dźwiękowy MOAN wyrasta z naturalnej fonosfery przemysłowego środowiska kopalń i hut, ale także dźwiękowej codzienności górnośląskich dzielnic. We wszystkich dokonaniach Rafała Sądeja odnaleźć można nie tylko hałas i chaos dźwięków skojarzonych z rytmem maszyn, ale także ciszę nocną, w której industrialne odgłosy stanowią ledwo słyszalny odległy kontekst.

www.moan.pl

https://moanpl.bandcamp.com/

https://soundcloud.com/moanpl